Не дистанційним навчанням єдиним: основні аспекти організації освітнього процесу у 2020/21 н.р.

Дистанційне навчання Новини

Організація освітнього процесу – це безперервна діяльність, яка розпочинається задовго до 1 вересня та не закінчується 31 травня. Особливо це актуально зараз, в умовах пандемії, коли щодня виникають нові запитання та виклики.
З метою обговорення особливостей роботи закладів освіти на період карантину сьогодні, 3 вересня, була проведена нарада з керівниками органів управління освітою райдержадміністрацій, міської ради, об’єднаних територіальних громад.
Надія Періус, в.о. директора Департаменту освіти і науки Чернівецької ОДА, наголосила, що завдання управлінців – донести до кожного керівника освітнього закладу ті вимоги, які прописані в постанові №50 Головного санітарного лікаря України, та слідкувати за їхнім дотриманням.

Окрім виконання протиепідемічних заходів, у 2020/21 н.р. важливими залишаються й інші питання: організація харчування учнів, забезпечення дошкільних місць, створення опорних закладів, освоєння коштів державної субвенції, підтримка інклюзивного навчання. На них закцентувала Ірина Ісопенко, заступниця голови Чернівецької ОДА.

Для злагодженого моніторингу ситуації в освітніх закладів під час карантину розроблено систему щоденної звітності, яку презентувала Світлана Прінько, директорка Навчально-методичного центру якості освіти.

Дистанційна форма навчання залишається засобом порятунку освітнього процесу в районах, які потрапили в червону карантинну зону. За останні місця багато зроблено для того, щоб не тільки дати педагогам якомога більше інструментів для проведення навчання онлайн, а й допомогти їм раціонально ними користуватися. Це завдання виконує Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області, який консультує вчителів щодо використання навчальних онлайн-ресурсів і продовжить цю роботу й надалі. Наталія Куриш, заступниця директора з навчальної роботи ІППОЧО, зауважила актуальність упровадження електронних журналів і щоденників у ЗЗСО, розповіла про порядок проведення курсів підвищення кваліфікації педагогів, а також озвучила поради, як можна дистанційно працювати з учнями, які не забезпечені ґаджетами.

Досі складним питанням є створення центрів професійного розвитку педпрацівників. Тамара Богачик, заступниця директора з науково-методичної роботи ІППОЧО, зазначила, що такі центри – необхідна умова часу, тому, незважаючи на труднощі, варто докласти зусилля, щоб утворити повноцінну мережу центрів в області.

Усі теми, порушені на зібранні, супроводжувалися жвавим обговоренням; учасники озвучували свої пропозиції та колективно шукали рішення для суперечливих ситуацій, адже в основі будь-якої злагодженої роботи лежить комунікація.

Матеріали додаються: https://1drv.ms/u/s!AhnkZPpxFVJPiv5rtAuY_HFdrbFrMA?e=S7hHt2

Фото https://photos.app.goo.gl/w4wcoWLMQpRtinNfA